måndag 4 juni 2012

Ohhhh!!!! Gravidglömska, tankspridd????

Var på min systers dop i Lördags. Jättefint dop av Oliver. Hade förberett dagen innan med att ladda batteriet av min nya systemkamera Nikon D 7000. Nu tar man bilder var vecka och minneskortet åker ut och in. Har alltid satt in minneskortet direkt efter att ha laddat upp bilderna. MEN, inte den här gången!!!!! Fick en påminnelse av det när min man tryckte för att se hur bilderna blev efter vi varit i kyrkan, då står det inget minneskort!

När jag kommer hem och tittar i instruktionsboken står det. -E-, på displayen betyder inget minneskort i satt. Jaha, trevligt!

Man kan ha i 2 minneskort i kameran, så det blir att köpa.

Nu tog hennes dotter som är 14 år fina bilder med sin systemkamera så det är ingen stor fara.

Men jag retar mig!!! Har börjat komma över det nu. Lite. Jag kommer i alla fall inte att glömma det hädan efter. Aldrig. Alltså att kolla att minneskortet är i.

Min stackars man har fått stå ut med mina hysteriska utbrott! Han skyller på att jag är gravid och är förstående som tur är.

Typiskt att det inte hände när jag tog vanliga bilder hemma, då hade jag upptäckt det!

Än en gång. OHHHHHH!!!!!


Just nu går jag hemma och väntar på att lillen ska komma. Jag har inga värkar så det dröjer väl. Har fått strikta order av mannen att jag får ej åka till stan.

Men jag behöver tros skydd. Bad mannen köpa troskydd, står en droppe på. Han kommer hem med mensbindor 4 droppar. Kan inte ha så tjocka varje dag. Dessutom sitter trosorna tajt, är storlek 42. Kanske borde köpt storlek 44. Tycker att Apolivas troskydd är bra. 

Vi hämtade vagnen i går, ska bädda den + spjälsängen. Så har man lite att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar