fredag 1 mars 2013

8 månaders besiktning

Var på bvc i måndags. Fina Alexander fick vägas och mätas samt kolla lite på utvecklingen. Allt var bra. Vägde 8520 g, 71 cm lång. Följde den där pinnen med blicken och ville smaka på den. Fick också titta på en fint litet silver föremål, en liten blåklocka, Alex fingrade på den med pincett grepp. Så klart hade jag inte skrivit upp vad jag ville fråga så det glömde jag( får utslag av apelsin, jag till sätter smör i barnmaten, han är trots lite smal). Och när bvc sköterskan frågade vad mer han tycker är roligt stod det still, vadå! Sa att han tyckte om att gå på babysim.

Just nu tycker han om att banka i golvet med leksaker, skallra, öppna lådan på tv bänken( där i ligger flera fjärrkontroller så det är rena himmelriket). Nu har mamma dock satt på ett kardborrband så den går ej att öppna, då kan man ge sig på ratten för tv kanaler som sitter lågt på tv bänken. Sträcka sig upp mot gardinerna och krypa baklänges. Rullar fortfarande för det är det snabbaste sättet att förflytta sig på.

Vi har börjat på babyrytmik igen! Det var många barn och mammor i torsdags, alla är nya för oss. Försöker komma på alla namn. Alba, Valter, Oliver, Moa, Viggo sedan var det 5 till. Fikan efteråt var Alex trött, så det blev si sådär med maten. Själv fick jag i mig en kopp kaffe, det var av dukat när jag skulle ta mig en kopp kaffe till, hann raffa åt mig ett smörgås rån. Alexander visar verkligen vad han vill och inte vill, han tycker om att leka med nappflaskan med vatten i. Mugg hade varit bra, men då är det vatten överallt!

Undra när det är dags att släppa smuts fobin. Här är det ordning och reda.

Alex tycker inte om att bli torkad vid näsan, nää!

Alex tar en tupplur nu. Han ville gå upp och snutta på sni sne ( bröstet), kl.22.00, 12.00. 02.00, 05.00 i går kväll/natt! Ja han ammar fortfarande och det är mysigt. Och steg upp 06.30, jag var lite trött!

Knackade hårt på dörren gjorde leveranskillen! Tur att Alex inte vaknade, det var immigrations paper.
Börjar dra i hop sig till flytten. Seattle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar