onsdag 20 mars 2013

Hallå där....

Nu sträcker sig fimpe upp mot mig, reser sig upp mot saker stående på knä. Har också trakasserat katten, det blev en smäll på huvudet och lite klös på händerna, fast inte så farligt. Nu är det kört, Alexander är på ALLT!

Det är väl bara att inse att alla saker blir fingrade på, ÄR pajas också och försöker spela rolig. KLART att man smälter! Lilla vännen.

Vi skulle åka och titta på 8 månaders fotona i går, men klass 2 varning snöstorm väntades så mannen ville inte ta risken, blir höga vallar snabbt här ute på landet. Så klart blev det inte storm, jag såg ingen storm. Typiskt! Idag snöar det jätte mycket. Fimpe steg upp kl.05.00, snisnade i 1,5 timme och sov 1 timme , sen ville man upp. Är morgonpigg.

Åkte till mq i går och de är väldigt på i affären.
- Vad är du ute efter idag!
- Jag tittar bara lite idag.(har lixom inga pengar att spendera).
Sen fick jag syn på LEVIS jeans, senast jag hade Levis var väl på 90-talet, bootcut 555:or.
- Jaså det är JEANS DU ÄR UTE EFTER!
- Kanske, men jag hinner inte prova idag. (kostar 999 kr och fimps har ej tålamod, när mamma provar kläder demonstrerar man, det är inte roligt).
- Du har väl fått den där 100 kr rabatt kupongen?
Kände lite så där nostalgi, mindes när man var "ung", då var det märkeskläder som gällde. Nu går det bra med hm jeans. Dessutom tog det lång tid att bli gravid så jag levde i tights och tunika/klänning i flera år. Nu kan man ha jeans! oj då!

Kanske slår till ändå med ett par LEVIS jeans, men så kom jag att tänka på att LEVIS är väl billigare i USA?

Ska till Stockholm  för att skaffa VISUM och nån sån där intervju. Blir trevligt med en liten minisemester, fimpe jag och älskling. Vi ska vara där i 3 dagar! Vi har ju bott i Stockholm på 90-talet så det blir lite nostalgi.

Påskharen kommer med påskpresenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar