måndag 6 februari 2012

140 slag per minut

Idag fick vi höra hjärtljud hos BM, 140 slag per minut hade lillens hjärta. Pratade om förstoppning och foglossning. Tog även blodprov och jag ska börja äta en järntablett/dag. Ska försöka få bukt med förstoppningen, får äta mer fibrer och ha linfrön i filmjölken, ska även gå ut och gå en promenad i kylan. Mannen har köpt katrinplommon, men tycker ej om det!

Annars så snöar det lite, och katten ligger på golvet och tar upp värme från golvvärmen. Känns märkligt att vi ska få barn i Juni! Längtar att få köpa grejer till lillen, men mannen tycker att det är för tidigt ännu. Har köpt en elefant och kanin från Jellycat som är jättesöta!

Tänkte innan jag blev gravid att här ska köpas unisexkläder, men det blir nog inte så, min favoritfärg är blå så det blir nog mycket blått till lillen. Annars är det grått, grönt, svart, brunt eller beige. Lillen kommer på sommaren så det blir nog mest ljusblått, beige och vitt till att börja med.

Sen är det problem med magen, trodde att det skulle vara härligt med mage, det gör inget att den blir stor, men jag tycker att gravidbyxorna sitter åt. Annars skulle de ramla ner förstås! Kan ju inte gå hemma i pyjamas i 20 veckor!


Jellycat

Min apa! (Gundig 1980)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar