onsdag 22 februari 2012

Magsmärtor

Var i går på prenatal avdelning, kvinnokliniken i Malmö för att jag hade magsmärtor/kramp från kl 14.00 -. Vi åkte dit kl.20.00, bara sådär utan att ha bokat tid. Det var akut! Först var det en undersköterska, sen en allvarlig barnmorska. Fick lämna urinprov och de mätte kurvan på hjärtljuden, allt var bra, de skulle skicka iväg urin för odling(GBS). Lillen hade visst hicka! Vilket man hörde på hjärtljuden. Doktorn kände på magen och de tog blodprov på infektion, men det var inget fel. Så det kan vara tarmarna, förstoppning, hade verkligen extrema kramper! Verkade inte vara något allvarligt i alla fall. Jag hade ej sammandragningar, hur de nu känns. Sitter väl lite längre ner. Vi fick en ny tid i dag för att kolla att allt var ok?

Kändes lite konstigt att vara där för det fanns mammor med nyfödda barn, fick tårar i ögonen! Kändes så mysigt. Jag längtar till efter min förlossning, sen kan jag också gå där med min nyfödda bebis. Vi åkte sedan hem, hade kramp under hela natten, men lyckades somna.

I dag har det varit bra, bara lite öm i magen. allt var ok med efterkontrollen. Är förstoppad, då är det bra att äta semla! Jag har även ätit katrinplommon. Mannen håller på att laga lax med gnocci. Salladen kallar!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt såg bra ut. Hoppas du slipper såna kramper igen.

    kramar

    SvaraRadera
  2. Tarmarna som spökar? Kan vara Niferex ( järntabletter)biverkningar, men nu är allt bra, ingen förstoppning i heller, allt helt bortblåst! Var mest mannen som var orolig!

    SvaraRadera