söndag 27 maj 2012

Borta

Har varit borta ett tag från bloggen, men allt är bra med mig. Jag har njutit av sommaren, ätit mjukglass med strössel och strosat runt i stan. Fötterna är visst extra svettiga när man är gravid. Dock är jag inte svullen. Känns helt underbart att alla tittar på min mage!

Vill än en gång säga grattis till Luiza och hennes nyanlända dotter Matilda och till Sara och hennes tvillingpojkar Sixten och Ture som kom i Fredags!

Nu väntar jag på att det ska bli min tur. Håller på att packa BB väskan. Mannen har fixat babyskyddet i bilen + spjälsängen + skötbordet. För nu räknas man som fullgången V.37. Förlossningen kan sätta i gång när som helst, men det kan också bli så att man går över 2 veckor.

De har inte ringt från babyringen, vi väntar fortfarande på vagnen!

Har också varit hos barnmorskan i Fredags. Allt var bra som vanligt, alla prover och sådant. Har bett om att få göra GBS prov, jag hade med urinprov men efter att BM kollat socker, bakterier och protein hällde hon ut det av misstag så jag ska lämna nytt på Måndag. Lillen har förresten fixerat sig nu. Barnmorskan sammanfattar lite om graviditeten och det blev lite från början att vi gjort IVF, 7 st. Ett MA. Att jag mått väldigt bra under graviditeten. Jag vill ha Epidural och vi har deltagit i förlossningsförberedande utbildning. Fick också ett förberett formulär liknande en förlossningsplan, men jag har skrivit en själv och blankett till  BVC. Nytt BM besök är redan nu på fredag.

Ska ta magbild senare i dag!

1 kommentar:

  1. Tack, snälla fina för gratulationen =).
    Nu är det inte långt kvar, och det kan hända när som helst, som du skriver =).

    Ha en fin dag.
    Kramar

    SvaraRadera