torsdag 3 maj 2012

Redan torsdag

Tiden går snabbt, snart kommer bebisen, ca 6 veckor kvar. Jag har börjat tvättat babykläder och det blir fortsättning i dag. Sedan ska det strykas, väljas ut de sötaste och packas till BB. Sen är det mina kläder! Svårt.

I går var jag också och reklamerade Tummen filten, ska få ny. De ringde Rätt Start ok det var ok. Annars vill de väl inte ha en hysterisk gravid kvinna med alla hormoner i butiken. Typiskt hade de ingen hemma så de ska ringa när de får hem, blir den närmaste veckan. Kanske bäst att sy ett extra varv runt filten, har ingen symaskin så får väl lämna in till skräddare.

Katten är helt överlycklig att det nu är sommar! Leker med ägaren i trädgården. Dessutom har fästingarna börjat fästa på katten, de hänger som julgranskulor runt halsen. I går hade han en på pannan och en på munnen vid morrhåren.

Vid den här tiden känner väl de flesta gravida att snart kommer bebisen och man slipper alla krämpor och den stora magen. Jag är lite nojjig och undrar om jag är redo. Har inga problem med att vara gravid. Redo känner jag mig nog om jag går över tiden, men just nu ska jag hinna förbereda boet och mig själv inför förlossningen.

Det är visst också en del festligheter som dop och barnkalas den närmaste tiden! Vilken klänning ska jag ha, magen har blivit så stor de sista veckorna och blir väl större! Och det finns inga tunna svarta MAMMA strumpbyxor på H&M.

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk, snart är det dags. Jag känner samma sak som du , det här med att vara beredd är inte riktigt vad jag är...
    Och vad ska man packa i bb väskan?
    Det har jag funderat på länge...
    Har ju fått massa tips som jag tagit till vara på, men mer då...
    Det ordnar sig säkert.

    Hoppas du får en fin dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, jag läste någonstans att ett par kom in med resväska på BB och barnmorskorna skrattade! Men VADDÅ, man vet inte hur länge man ska stanna och exakt storlek på barnet.Ska ta med 50,56 och 62 sen 3 uppsättningar av var? 2 filtar. Bättre för mycket än för lite, annars måste mannen åka hem och hämta mer och det vill man inte. Som förstföderska ska man väl i alla fall stanna 1 dygn sen blir man väl utföst så det finns plats för de som behöver stanna längre. Vill inte ha sjukhusets söndertvättade noppriga bebiskläder. Ska lägga in vad jag ska ha med mig till BB.

    Krya på din man, eller vad man säger.

    Kram

    SvaraRadera