lördag 31 december 2011

2011 Från förtvivlan till lycka!

ÅR 2011

JANUARI: 3 Landstings försök slut. Planerar att göra FET 1( 6 st ägg i frys). Fjärde återföringen. Börjar med akupunktur.

FEBRUARI: FET 1. Fortsätter med akupunktur. Alla 6 frysta ägg fick tinas upp, 2 st bra ägg återfördes. - minus.

MARS:  Väntan på IVF 4, (femte återföringen). Fortsätter med akupunktur.  Känner mig stressad och mår dåligt. Ung tjej på jobbet berättar att hon är gravid men foster missbildat(kan ej klara sig utanför livmodern, abort). Säger upp mig på jobb, sammanbrott. Ska vara hemma en tid och vila.

APRIL: IVF 4. Fortsätter med akupunktur. VUL 8 äggblåsor, ÄP 7 st ägg, långtidsodling. ET, 1 blastocyst till mig, 2 st till frys. Albyl minor från ET.

MAJ: + plus, min första graviditet. Slutar med Albyl minor efter + jag är gravid nu, vet ej ännu så mycket om immun förvarets påverkan vid graviditet, att bli gravid, speciellt om man har Endometrios.

JUNI: VUL 1: Ett foster, men inga hjärtslag. VUL 2 en vecka senare, extra kontroll, MA konstaterat. Midsommarafton, tar cytotek. Min lillasyster gravid.

JULI: Semester, bilresa till Corsika. Har blödning hela tiden. Ledsen. Orkar inte fira min 35 års dag, blir ingen födelsedagsfest.

AUGUSTI: Samlar krafter inför IVF 5 (sjätte återföringen). Samtal med IVF kliniken, "begär" kromosomanalys och prednisolon. Läst på om förklaring till misslyckade IVF:ER, samt upprepade missfall.

SEPTEMBER: Bestämmer oss för att göra IVF 5 (sjätte återföringen). Akupunktur. Hinner ej göra kromosomanalys innan. Prednisolon + Albyl minor. VUL, 8 äggblåsor. ÄP, endast 3 ägg! ET, 2 delade sig perfekt. 2 st "toppägg" återförs. 15 Okt.Gravtest +. 31 Nov  VUL, ett levande foster. Fortsätter med Prednisolon + Albyl minor + Progesteron t.o.m v.12. Tackar Dr. Alan Beer för hans forskning om immunförsvarets påverkan vid flera misslyckade ivf och upprepade missfall.


Graviditeten går bra och min man och jag är överlyckliga! År 2012/06 kommer vårt efterlängtade barn till oss!

Det ska vi ikväll fira på Nyårsbal i Malmö!

Klänningen är framtagen, likaså juvelerna. Bebisen ligger i magen!

Katten stannar hemma.


Kommer att vara upptagen i kväll så jag önskar Alla  Ett.....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar