söndag 18 december 2011

78 mm

Den 15 December var vi på UL, vi gjorde KUB test. Vi fick komma in i ett rum, där jag fick lägga mig på en brits, mannen satt brevid. Lite gel på magen och vi såg vårt mirakel på skärmen. Hjärtegrynet låg längst ner till höger i livmodern och ultraljudsteknikern fick buffa lite för att h*n skulle röra på sig. Nackspalten var tunn och mättes. Vi fick se hjärnan, 2 halvor, lungorna, urin blåsa, hjärtat och dess kammare, allt såg bra ut för den gångna tiden. H*n var 78 mm lång, man kunde se näsa, fingrar och tår. Ulraljudsteknikern var väldigt trevlig, kommer ej ihåg vad hon heter. Efter att ha sammanställt min ålder (35 år), blodprovet och nackspalten så blev riskbedömmningen att få ett barn med Downs Syndrom 1:20.000. Risken är liten.

Jag blev framflyttad 4 dagar, den 15 December blev v.13+6 istället för (v.13+2), men det kan ändras igen vid nästa RUL i v.18+6 ( bokad tid den 19 Januari 2012 kl.13.30 ).

Illamåendet har av tagit men jag kan känna mig lite yr och svimmfärdig ibland. Vikten pendlar mellan 56-58, den börjar luta mer åt 58 kg.


KUB-UL v.13+6. LILLA MIRAKEL.


Lilla du där inne
Jag undrar så vem du är

Att jag vet så lite om dig
Fast du redan är här…








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar