söndag 25 december 2011

Juldagen

I dag blir det julfirande hos min mans föräldrar i malmö. Blir propp mätt bara jag äter lite mat. I går var magen utspänd som en ballong, typ v.30. Känner mig  som en stoppad korv. Får ta det lite lugnare med maten, sen är jag förstoppad också. Är alltid så på kvällen! En stoppad kyckling. Känns bara skönt att gå och lägga sig och sova. Skulle kanske vara bra med en promenad, har varit lite lat på sista tiden, man måste röra på sig! Har ätit filmjölk med honung,druckit te med citron, kan magen komma igång!

Finns två fläskisar i familjen. Jag och katten. Men katten leder än så länge. Katten går alltid upp på vintern, kvider om mat flera gånger om dagen, stör sig( uppmärksamhet), oss( biter i benet) om han ej får mat, lika bra att ge. Men han går ner till våren/sommaren och då kommer jag att vara störst.

Bästa bantningsmetoden för katten är att sätta honom på katthotell, då är han helt förstörd och deprimerad när man hämtar honom, men vi ska ej åka någonstans nästa år i Januari som vi brukar för jag är gravid och det går ju inte, jag kan ej flyga ( mannen är orolig) dessutom får jag alltid problem med magen när jag flyger, kramp, smärtor, kan det vara endometriosen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar