onsdag 7 mars 2012

BM besök!

I Måndags var vi hos barnmorskan. Allt var bra med mig och Alexander! Min man var med.

BM sa att där har det hänt grejer! Ja, magen exploderade, expanderade mycket i v. 23.

Symfys-fundus mått 24, mitt på kurvan. Blir spännande att se hur det utvecklas!

Hb 104, ska fortsätta med järntabletter(Niferex), 2 st vissa dagar. Aj! förstoppning + magknip. Har laddat upp med sviskon + filmjölk och linfrö. Tycker bara att det är svårt att ta tabletten rätt tid, ska ej ta dem till maten.

Urinprov: Protein /Glykos, 0.

Blodtryck: 110/20.

Fosterljud:128 + att Alexander rörde sig bra.

BM frågade om jag sov bra på natten, ja! men typiskt för i natt var det hola baloa och jag var vaken. Kl.05.00 var jag alldeles klarvaken och tänkte stiga upp,  men på något sätt lyckades jag somna om.

Vi fick information om föräldrarutbildningen som vi tänker gå på, min man är helt exalterad.

Vikten var 63 kg med kläder på, men vågen hos BM visar 1 kg för lite jämfört med vågen hemma 64 kg. Men det blir ju samma. Så + ca 7 kg sedan inskrivningen i v.10. 8 kg kvar eller?

Och så tar BM så klart fram sin snurra när de ska beräkna vilken dag man är i, hon fick det till v 24+5, men enligt min räkning efter ultraljudet v. 18 så var det v 25+1. Dessutom räknades det fel på en dag förra gången hos BM, + en dag, så därför stämmer ej uträkningen. Men jag sa inget, spelar väl inte så stor roll någon dag hit eller dit.

Har fått ny tid hos BM den 29 Mars Kl.08.00 för glukosbelastning + ny koll. Då ska man vara fastande från midnatt innan undersökningen, sen får man dricka 75 gram socker, ut blandat med 3 dl vatten. Efter två timmars vila tar man blodprov i fingret för att bestämma blodsocker värdet. Så man ska alltså vara där i två timmar och ingen frukost, + gå upp tidigt på morgonen! Trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar