söndag 4 mars 2012

Gravidmage v.25 (24+6)


v.25 (24+6)

v.25 (24+6)



 
Gravid v.25 (24+6). Magen växer och lillen sparkar och har sig, sparkarna har synts länge utanpå magen ett tag nu. Vikten är 63.5/ + 6,5 kg. Är ganska långt kvar till 15 kg + som är den rekommenderade vikten för mig att gå upp eftersom  mitt BMI var 18.5 vid pluss, 174 cm lång och 56 kg. Har inte hänt något annorlunda denna vecka med kroppen, ingen katastrof, bara lite förstoppning som tycks ha släppt nu.


Och nu till den stora nyheten! Min systers pojke kom till världen den 3 Mars. Liten och söt, fast röd och skrynklig. Nu längtar jag till vår pojke föds! Får väl höra allt om förlossningen mm. i sinom tid.

I helgen var vi i Danmark, skulle byta en Louis vuitton plånbok och sedan åt vi en god lunch. Tittade lite på bebiskläder! Tycker att det är svårt med pojkläder. Fick reda på att min man var hela 54 cm lång vid födsel och vägde 3800g. Jag vägde 3.400 g men vet ej hur lång jag var, ska ta reda på det. Så jag ska nog inte köpa stl 50, det blir 56 och 62. Ska försöka hitta tunn mössa men hittar ingen, ska vara vit eller ljusblå. Vi ska tillbaka till Danmark nästa helg för de hade inte plånboken hemma så de skulle beställa den. Vill titta mer på bebiskläder då.

Nu ska jag gå en promenad i solen!

2 kommentarer:

  1. Gud så avis jag blir på din fjuttiga viktuppgång...önskar jag själv hade så lite, men jag får ju skylla mig själv lite =P...

    Hoppas du får en god natt.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, tycker att vikten är ok, det är för några veckor sen som det börja öka på, ca 0,5 - 1 kg i veckan! Men det känns konstigt för min vikt har alltid varit stabil, spelar inte så stor roll vad jag äter och rör inte på mig så mycket. Men det blir väl ändring på det efter graviditeten( ändrad ämmnesomsättning). Min syster gick upp 26 kg/ -6 kg direkt efter förlossningen. Under graviditeten jobbade hon och rörde på sig, men åt en massa choklad! Man är ju gravid och man ska gå upp, sen är det bara att gå ner( får väl se hur det går)som sagt ju mer man går upp, desto svårare, kämpigare blir det att gå ner, men jag har ingen ångest över det! Väger mig för att inte missa om jag skulle ha gått upp jätte mycket på några dagar för då kan det vara något fel!


    Kram

    SvaraRadera