torsdag 8 mars 2012

En liten en

Var hos min syster i Måndags och fick hälsa på lillen. En sån liten en, att dom kan vara så små! Han var jättesöt och liknar min syster. Min syster födde i Lördags och verkade ha återhämtat sig redan.

Håller på att tänka ut min förlossningsplan, min syster fick/tog ingen smärtlindring förutom lustgas. Hon fick värkar kl. 19.00 på kvällen, sen åkte de in till förlossningen kl. 23.00, var öppen 4 cm. Hon fick gå några varv i korridoren med rullator, en sån där hög rullator man kan luta sig över. Hon tyckte att värkarna  inte var så farliga utan tiden gick snabbt. Däremot förlossningen tog en timme vilket hon tyckte att tiden gick sakta. Ja, och det gjorde jätte ont. Hon sa att hon såg ut som flickan i exorcisten. Pojken föddes vid 03.00 tiden.

Jag längtar till min förlossning! Ska försöka förbereda och skriva en förlossningsplan/ önskelista, även om det inte alltid blir som man tänkt, men det är bra att vara förberedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar