tisdag 15 november 2011

Kräk

Det var rena kräkfabriken igår, men det var inte jag utan två  katter som kräkts. Vad då två, vi har bara en katt! Jo det är så här att förra vintern så kom det en katt till oss. Vi har kattlucka så en katt kom in och åt upp all kattmat, tog också sönder påsen med kattmat(torrfoder). Rikitsis favoritleksaker totalförstördes. Katten låg en dag på mannnens sida av sängen och snarkade. Vår katt är så klart mesig och rädd, gömmer sig under matsalsbordet. Vi kollade upp katten, nummer i öra. Det visade sig att katten är en hankatt och heter Tiger. Tiger bor på andra sidan stora vägen. Vi ringde till ägarna och berättade var han höll hus om dagarna, men katter är som dom är. Vi sprutade vatten med vattenslangen, men tiger blev ej så rädd. Tiger kommer lite då och då, men han har inte visat sig på ett tag förrän igår. Tiger slukade kattmaten sen kräktes han upp allt i vår hall! Äckligt! Mannen fick ta hand om det för jag är gravid. Sen på kvällen när jag ligger i soffan och katten på sin kattbädd så far katten upp och kräker på vår persiska matta. Äckligt! Mannen får ta hand om det. Jag är gravid. Det är mask i magen på katten, så jag får köpa avmaskningstablett idag.

Tiger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar