måndag 14 november 2011

VUL v.8+6

Idag såg vi vårt mirakel som växt till sig och blivit ca 20-25 mm lång. Man kunde se armar, ben, navelsträng och ryggraden som man ser som ett streck på översta bilden nedan. Man kunde se hjärtat pulsera. Allt såg perfekt ut sa doktorn och vi är självklart väldigt tacksamma och lyckliga!

V.8+6


Doktor sa att det är en mellan mörk, eller kanske röd. Jag är blond(vithårig som barn) med mörkblå ögon och rosa ljus hy. Min man är mörkhårig(svart hår) med gröna ögon och olivhy. Blir solbränd, brun lätt. Är det inte så att man föreställer sig eller gissar hur barnet kommer att se ut, önskar vet jag inte riktigt som i snövit.

 "Jag önskar mig en flicka med hår svart som ebenholt, hy vit som snö och läppar röda som blod"

Jag gissar på att det blir en flicka med mellan mörkt hår(är det brunt?) men mellan blond som ung, gröna ögon, olivhy. Om det blir en pojke så samma. Namn vi funderar på är Hedvig och Timothy.

Nu blir det att gå vidare till MVC. Där vi bor har det öppnats en ny privat mödravård och gör två VUL. Vi ska dit på Onsdag den 16/11 på hälsosamtal, inskrivning. Undrar om det kommer att komma upp något nytt, är som sagt ganska påläst sen innan om vad man får äta, ska äta. När, vad är, hur man gör KUB,VUL, prover som, urinprov, blodprov, blodtryck,blodsocker, samt graviditetskomplikationer. Sen tar hon väl upp alkohol, rökning, nej röker det gör jag inte och ingen alkohol här inte, inte min man i heller. Ska kanske fråga om de kan ta prover på GBS: Grupp B Streptokocker, vilket man testar ALLA gravida kvinnor i USA 2 ggr under graviditeten. GBS kan komma och gå under graviditeten, det är en bakterie som finns i underlivet/ändtarmen och det kan leda till fosterdöd men är väldigt ovanligt. Sen är det barnsjukdomar, vet att jag hade vattenkoppor när jag var 6 år. Vet inte vad jag är vaccinerad för, röda hund, mässling? Kanske har jag ett kort gömt någonstans, får leta imorgon. Mamma lever inte längre så jag kan ej fråga henne.

Annars är gravidsymtomen: ILLAMÅENDE mest på kvällen, känslig för dofter, lite större bröst men ej så ömma längre, dålig hy. SPOTS. Uppe och kissat 5 ggr i natt?

I kväll ska det ätas nyttigt. Ungsbakad lax med grön sparris, tomatsås, oliver och polenta. Sallad till. Älsklingen som lagar mat. Har ett sug efter kiwi så älskling har köpt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar