lördag 7 april 2012

Påskstängt

Ska åka och handla påskmat. Påsktårta är ett måste, är så sugen! Har aldrig gjort tårta med marsipan innan, så vi får se hur det går.

Det blir inga bebis saker den här helgen, de har bara öppet i dag sedan är det stängt till tisdag, Men nästa helg så.......

Det sista jag tänkte på innan jag somnade igår var att var ska bebisen sova första tiden. Spjälsängen är så stor. Vill ha honom i sängen med babynest men det får inte bli för varmt. Läste i mamma tidning att det bästa hade varit en liten säng som man hänger på min sida eller lägger intill. Då har man kontakt med lillen och kan höra honom andas! Plötslig spädbarns död är läskigt.

1 kommentar:

  1. Ja, det dör med hur man ska ha de sovandes är lite läskigt...just för att man vill ha kontroll, men jag är rädd att ha lallan intill mig, för det KAN bli för varmt, och som du skriver : plötslig spädbarnsdöd är obehagligt. En sån där säng intill sin egna hade varit perfekt, men nu har vi en spjälsäng, så hon får sova i den, annars löser det sig säkert ändå.

    Hoppas du får en fin kväll.
    Kramar

    SvaraRadera