torsdag 12 april 2012

Vågar inte köpa storlek 50

Strl 50 till baby. Vågar inte köpa, tror att vi kommer att få en långben. Vi är båda långa. Vi ska på TUL om ca 12 dagar då beräknar man hur stor bebisen är/kommer att bli. Det kan inte bli exakt beräkning men någorlunda om det blir en liten eller stor. Nu har jag sökt lite och det man får reda på är vikten, men inte längden. Jag vill veta längden. Om man nu ska köpa några plagg i strl 50, de är så söta, tänk sen om han blir stor då kan man inte använda dom, men det är så det är, man kan ej veta. Men jag känner på mig att det blir en långis. Jag gissar på 53 cm, men vi får se.

Sen växer de otroligt snabbt dom små. Min systers son är nu 6 veckor och kan redan ha strl 62. Han var 50 cm vid födsel.

Nästa vecka är det BM besök och förlossningsförberedande utbildning. Blir väl ännu mer förvirrad av vad jag ska ha för smärtlindring, men det ska bli intressant vad barnmorskan säger. De flesta barnmorskor tycker väl att det är "helt naturligt med smärta".

Har hög smärtgräns så jag oroar mig inte så mycket, MEN jag har förberett mig på att det kommer att göra JÄTTE ONT.

4 kommentarer:

  1. Du kan ju alltid köpa t.ex lindex velourbyxor i stl.50. Dom har ju muddar både i midjan och vid benen så då kan man vika ner och så blir dom längre. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! och de är ju inte så dyra på Lindex.

      Radera
  2. Hallå tjejen.
    Jag har bara köpt 3-4 plagg i storlek 50 och börjar redan misströsta, eftersom jag tror att hon kanske blir längre än så...jag menar det räcker ju med att hon är 51 cm, så är det ganska kört...Jag har fått rådet att köpa så lite som möjligt i 50 och därför köpt med i 56 som första kläder =).
    Bara ett tips.

    Och du, jag är galet rädd för förlossningen. Vi ska på vår första profylaxkurs imorgon... =).

    Ha en fin eftermiddag.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänkte bara köpa några plagg i storlek 50. Det blir väl bara någon vecka eller ingen alls med den storleken. Men man vill ändå att lillen ska få vara snygg och inte drunkna i kläderna. Men det är nog det sista man tänker på när lillen kommer, det första är att han är frisk! Har köpt mer i storlek 56, sen är det bara att shoppa loss i storlek 62. Men det är så olika, vissa bebisar får börja på 62 direkt. Får nog bege mig ut innan jag blir för stor! En vaggande mamma anka på stan!

      Hoppas det går bra och är intressant på profylaxkursen!

      Kram

      Radera