tisdag 25 oktober 2011

Ont i magen!

När jag vaknade i morse och hade gått upp hade jag kramp i magen. Försökte äta frukost, kändes lite bättre när jag satt ner. Tänkte att det var bäst att lägga mig ner en stund, efter ett tag hade det avtagit.

Lite panik om man säger så!

"The cleaningmaids" kommer i dag, jag får ej anstränga mig så mannen har skaffat städhjälp. Vi har har haft städhjälp sen i våras.

Idag är det gravidecka 6+1 och sex dagar kvar till vul!

Det här händer med bebisen i V.7

Nu går det undan. I den här veckan växer embryot ungefär en millimeter om dagen från att vara 4 till 5 millimeter långt, i slutet av sjunde graviditetsveckan har din bebis blivit ca 11-13 mm. Hela 100 000 nya nervceller bildas varje minut!

Armarna sticker redan fram, man kan se benens utveckling, hjärtat slår, hjärnan börjar dela sig i två hjärnhalvor och ögon och näsa håller på att bildas nu. Embryot kan nu börja utföra flera reflex rörelser såsom att vrida sig och höja samt sänka armen.

Hämtat från www.minbebis.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar