måndag 31 oktober 2011

Ett hjärta som slår!

VUL v.7(6 v+6 d).


VUL idag på IVF-kliniken visade ett hjärtegryn med ett hjärta som slog! Känns overkligt men det är sant. Ett mirakel.

Hjärtegrynet var ca 8,52 mm stort och räknas vara 6 till 7 veckor gammalt. Doktorn räknar antal veckor från sista menstruation 2011-09-13. Jag är idag i vecka 7 (6+6). Förlossningen kan beräknas till 2012-06-18(+/- 2 veckor).

Jag räknade att jag var i vecka 8 (7+0), räknade från äggplock(ägglossning) 2011-09-26. Det slår på 1 dag.
Men vi får väl räkna från sista mensdagen. Undrar hur doktorn räknar ut den, för enligt den 13 september började jag med sprutor är det = sista menstruation?, Tydligen.

Allt såg bra ut, perfekt enligt doktorn. Vi fick en ny tid för ett extra VUL, inte för att det var något fel utan bara om vi ville och det ville vi för man är som sagt orolig och kan ej ta något för givet.

Kommer att psyka barnmorskan med extra kontroller.

Nu vet jag inte riktigt när jag ska boka tid hos barnmorskan för inskrivning. Tror ändå att det blir innan nästa vul.

För övrigt är gravidsymtom:brösten lite ömma och svullna, lite illamående, kissnödig och finnar.

Fortsätter med mediciner: Aspirin, Kortison, progesteron, Folsyra till och med vecka 12. Samt vitaminer hela graviditeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar