måndag 24 oktober 2011

Vecka 6+0

Går nu in i graviditetsvecka 7(6+0).


Idag är det 1 vecka kvar till vul på ivf kliniken i Malmö. Försöker tänka positivt, jag är ju faktiskt gravid, men är såklart orolig. Kan det gå bra den här gången, jag ber, jag hoppas innerligt att vi får se ett eller två tickande hjärtan.


Tycker att graviditetssymtomen avtagit lite, brösten är inte lika spända och ömma. Så var det förra gången jag var gravid också ungefär vid samma tid. Det kan innebära 2 saker, antingen missfall eller bara helt normalt. Men jag har varit uppe och kissat flera gånger i natt. Är irriterad över det mesta, stackars mannen försöker förstå och stötta.


Jag tar för tillfället Proggesteron vaggiatorer, Aspirin, kortison sedan ET och tänker fortsätta med det till och med v.12.


Vitaminer jag tar är Folsyra, omega-3(1 kapsyl), Vitamin-D, Vitamin-E, ACO- mitt val kvinna.


Ivf kliniken vi går på tar de ej blodprov,HCG. Om man tar ett sådant blodprov vet man lite bättre hur det ligger till, om man verkligen är gravid. Så man får gå här i 2 veckor och vänta och hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar